U bent hier: Home › Voorjaarscompetitie › Persbericht 7 juni De Kaap

Persbericht 7 juni De Kaap

LTV Maarn kan terugkijken op geslaagd competitieseizoen

Maarn ? De voorjaarscompetitie (regio midden) loopt alweer ten einde en LTV Maarn kan met trots terugkijken op een geslaagd seizoen. Met twee teams op de zaterdag, een jeugdteam op de woensdag en mogelijkerwijs ook nog ????n team op de donderdag kampioen kunnen we concluderen dat de tennisvereniging een succesvolle competitie achter de rug heeft. Een record vergeleken met de afgelopen seizoenen.

Dames 1, spelend op de zaterdag in de 1e klasse, kon als eerste het kampioenschap in de wacht slepen. Op zaterdag 19 mei speelden zij hun laatste wedstrijd, aangezien er een team was dat zich voor aanvang van de competitie had teruggetrokken. Zij speelden uit tegen FAK (Groenekan) en moesten met 6-0 winnen om zeker te zijn van het kampioenschap. Alle zes partijen werden gewonnen en dus komt dit team volgend jaar uit in de hoofdklasse.

Team heren 3 - zaterdag 4e klasse - speelde de laatste dag uit tegen Shot. Beide teams waren nog in de race voor het kampioenschap. Van de zes partijen moest Maarn twee punten in de wacht slepen. Bij een 4-1 achterstand begonnen zij aan de laatste dubbel. In deze zenuwslopende partij moest een derde set uitmaken wie de titel in de wacht zou slepen. Maarn kwam uiteindelijk als winnaar uit de bus en promoveert daarmee naar de 3e klasse.

Ook ????n van de jeugdteams van de woensdag wist de velbegeerde titel in de wacht te slepen. Jongens 1 in de categorie t/m 10 jaar, bestaande uit Tim Kampschoer, Thijs van den Berg, Jurriaan de Graaff, Tije Meevis en Thijmen Radix, mogen als kampioen van hun poule binnenkort gaan strijden voor het districtskampioenschap.

Het damesteam op de donderdag, in de samenstelling Nel Westbroek, Ren??e Petersen, Wil van Basten, Els Harleman, Annemieke Bisschop en Anja Vernooy, staat momenteel op een gedeelde eerste plaats. Met nog ????n speeldag te gaan maken zij een grote kans op het kampioenschap. Op de laatste speeldag, donderdag 7 juni aanstaande, nemen ze het op tegen Breukelen (8e plaats).

Alle overige competitieteams wisten zich staande te houden in de desbetreffende klasse. Met drie, mogelijkerwijs zelfs vier, teams kampioen en geen enkel team dat degradeert kijkt LTV Maarn met trots terug op dit competitieseizoen.

Foto onderschrift:

Staand v.l.n.r.: Theo van Gameren, Gert Dijkhorst, William Potappel, Stefan Schrader, Mark Kathmann, Marjolijn Roper en Olivier Sprangers.

Zittend v.l.n.r.: Carla Schoen, Annemieke van Baal, Susanne Dijkhorst, Ben de Langen, Ellis van Wageningen en Stephanie Smetsers.

Persinformatie: Susanne Dijkhorst, Technische Commissie LTV Maarn, 06 - 19900591. Meer informatie over de competitieteams van LTV Maarn vindt u op onze website www.ltvmaarn.nl.

Ogenblik a.u.b. ...